راه اندازی سامانه رصد تولیدات لوازم خانگی در سامانه تجارت
سید مرتضی میری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز یکشنبه مورخ ۱ تیر ماه سال جاری جلسه ای با حضور مسئولان وزارت صمت، اتحادیه لوازم خانگی و تولیدکنندگان در خصوص ساماندهی بازار لوازم خانگی و رفع مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی برگزار شد. در این جلسه طرح سامانه رصد تولیدات لوازم خانگی از کارخانه تا منزل به واسطه راه اندازی بخش جدیدی در سامانه تجارت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد که این سامانه طی هفته آینده راه اندازی شود.

مرتضی میری؛ رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» گفت : رصد فروش کالای لوازم خانگی با جدیت پیگیری خواهد شد. در جلسه امروز در خصوص راه اندازی سامانه رصد تولیدات لوازم خانگی در سامانه تجارت تصمیم گیری شد که بر اساس آن کالای تولید شده از کارخانه تا منزل خریدار مورد پایش قرار خواهد گرفت.

سید مرتضی میری

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد : در همین رابطه مقرر شد که تولیدکنندگان لیست کامل فروش محصولات خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کنند تا مشخص شود چه کالایی به چه میزان و در اختیار کدام واحد فروش قرار گرفته است. سپس این لیست در اختیار اتحادیه لوازم خانگی قرار خواهد گرفت تا بازرسان ما با حضور در واحدهای صنفی بررسی کنند که این کالاها چگونه و با چه قیمتی در اختیار مشتریان نهایی قرار گرفته است.

وی افزود : البته این رویه تا زمانی ادامه خواهد داشت که بخش مربوط به فرایند تولید و فروش لوازم خانگی در سامانه تجارت راه اندازی شود. پس از راه اندازی سامانه رصد تولیدات لوازم خانگی ، تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی موظف خواهند شد که در این سامانه ثبت نام کنند.

میری ادامه داد : شرکت های تولیدکننده تعداد کالاهای تولیدی خودرا در آن سامانه ثبت و سپس در همان سامانه اعلام خواهد شد که کالاهای لوازم خانگی تولید شده به کدام واحد صنفی و با چه مبلغی فروخته شده است. فروشندگان نیز می بایست در همان سامانه اعلام کنند که کالاها را به چه قیمتی و به چه شخصی فروخته اند.

سامانه رصد تولیدات لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت : در این جلسه قرار شد که مجوز این فرایند از کارگروه ستاد تنظیم بازار گرفته شود و احتمالا از هفته آینده شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، سامانه تجارت در بخش لوازم خانگی، فعالیت خودرا با طرح شناسه کالا آغاز کرد. در مرحله بعد کد رهگیری در این سامانه در حال فعال شدن است. در این سامانه قرار است که سامانه گارانتی نیز راه اندازی شود. البته بر اساس خبرهای رسیده به خبرنگار ال کا ایران، سامانه رصد کالا پیش از سامانه گارانتی فعال خواهد شد.

پیش‌تر عباس تابش؛ رئیس سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در نشست خبری روز شنبه مورخ ۲۴ خرداد ماه سال جاری خبر از رونمایی از سامانه گارانتی برای کالاهای سرمایه ای و با دوام را داده بود.

انتهای پیام/

منبع:ال کا ایران