نمایشگر ۱۶K کریستال سونی قیمتی برابر ۶ میلیون دلار خواهد داشت.

?سونی که اوایل امسال نمایشگر غول پیکر کریستال LED خود را برای کاربردهای نمایشی در سینماها معرفی کرده بود حالا اعلام کرده که تکنولوژی جدید را برای فروش عمومی هم برای خریداران عرضه خواهد کرد. بر اساس اعلام این شرکت نمایشگر مذکور توسط فروشندگان آموزش دیده عرضه خواهد شد.

?به گزارش گروه خبری شبکه، سونی که اوایل امسال نمایشگر غول پیکر کریستال LED خود را برای کاربردهای نمایشی در سینماها معرفی کرده بود حالا اعلام کرده که تکنولوژی جدید را برای فروش عمومی هم برای خریداران عرضه خواهد کرد.

?بر اساس اعلام این شرکت نمایشگر مذکور توسط فروشندگان آموزش دیده عرضه خواهد شد و با حداکثر عرض ۱۹ متر، رزولوشن ۱۶K را به ارمغان خواهد آورد. با این حال به نظر می‌رسد به خاطر هزینه گزاف این نمایشگرها تنها افراد بسیار ثروتمند قادر به خرید آن خواهند بود.

?نمایشگر کریستال LED سونی هم مثل سینما LED سامسونگ از ماژول‌های میکرو LED استفاده می‌کند که ابعاد هرکدام آن‌ها ۱۸×۱۶ اینچ است، رزولوشنی برابر ۳۶۰×۳۶۰ ارائه می‌کنند و برای هر پیکسل هم سه LED کوچک درنظر گرفته شده است.

?تکنولوژی مذکور عملکردی مشابه اولد دارد اما بر اساس ادعاهای سونی بسیار درخشان‌تر بوده و تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی، مقیاس خاکستری ۱۰ بیتی، بازتولید رنگی دقیق و نمای سه بعدی خارق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند.

?با کنار هم قرار دادن این ماژول‌ها می‌توان نمایشگرهایی با ابعاد و رزولوشن‌های متفاوتی ساخت. سونی ساختارهای مورد نیاز کاربر را عرضه می‌کند اما برخی از پیکربندی‌های متداول آن شامل ۱۰۸۰p با ۱۸ ماژول و ابعاد ۱٫۲×۲٫۴ متری، ۴K با ابعاد ۵ متری و ۷۲ ماژول، ۸K با ۲۸۸ ماژول و ۱۶K با ۵۷۶ ماژول می‌شود.

?سر هم کردن ماژول‌ها هم چیزی مشابه ساختن یک شیء با استفاده از لگو است اما تفاوت اصلی اینجاست که هر بلوک حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. با چنین قیمت‌گذاری یک نمایشگر ۴K قیمتی در حدود ۷۲۰ هزار دلار داشته و مدل ۱۶K آن ۵٫۸ میلیون دلار آب می‌خورد.

?سونی هنوز اعلام نکرده که نمایشگر کریستال LED خود را چه زمانی برای فروش در دسترس قرار می‌دهد اما قرار است این تکنولوژی را در نمایشگاه CEDIA به معرض نمایش در بیاورد./دیجیاتو